Yanaa is redefining sports nutrition with 100% natural savoury purées, crafted for athletes who want to fuel up the right way. No ultra-processed bars, just the right food made from organic &local ingredients. To bring this vision to life, we imagined a bold, distinctive visual identity, directly inspired by the brand name itself: Yanaa, short for You Are Not An Astronaut.
Centered around the figure of an astronaut, the branding blends clean visual codes, conveying quality and naturalness, with light mixed-media illustrations that reflect the brand’s fun, while nodding to serious athletic performance. The Y in the logo features a unique custom punctuation mark, a dot that symbolically represents planet Earth, a nod to Yanaa’s responsible values and a subtle link to the brand’s cosmic, offbeat universe.
Yanaa réinvente la nutrition sportive en créant des purées salées 100 % naturelles, pensées pour les athlètes qui veulent se nourrir sainement pendant l’effort. Fini les barres sucrées ultra-transformées : place à une alimentation à base d’ingrédients bio, locaux et naturels.
Pour donner vie à cette vision, nous avons imaginé un territoire identitaire fort, en lien direct avec le nom de marque : Yanaa, acronyme de you are not an astronaut.
Incarnée par un astronaute en figure centrale, l’identité mêle des codes visuels épurés, porteurs de qualité et de naturalité, à des illustrations mix-media, légères et expressives. Celles-ci reflètent l’esprit fun et décontracté de la marque, tout en évoquant la performance sportive. Le Y du logotype est ponctué d’un point, signe graphique propre à Yanaa, qui symbolise la planète Terre en écho aux engagements responsables de la marque et à son imaginaire astral.