le goût de la rencontre

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SAINT CLAIR
Branding
Territoire Visuel 
Concept Créatif
Production

Saint Clair is a Parisian event caterer, offering innovative and emotional gastronomic experiences, brought to life through its core promise: “Le Goût de la Rencontre ». The visual identity draws inspiration from the elemental shape of the circle, a universal symbol of the plate. From this foundation emerges a visual language built around half-circles, representing two entities coming together to form a whole. The logo symbol, an S formed by two half-circles, embodies this graphic metaphor, which flows throughout the entire visual universe, anchoring the brand’s essence down to its most distilled form: the logo. The wordmark further reinforces this idea: a contrast between two font weights distinguishes the two words of the brand name.

Saint Clair est un traiteur événementiel parisien, offrant des expériences gastronomiques innovantes et émotionnelles, portées par sa promesse : “Le Goût de la Rencontre”. L’identité visuelle puise son inspiration dans la forme élémentaire du cercle, symbole universel de l’assiette. De cette base naît un langage visuel construit autour de demi-cercles, représentant deux entités se rejoignant pour former un tout. Le symbole du logo, un S formé par deux demi-cercles, incarne cette métaphore graphique, qui irrigue l’ensemble de l’univers visuel, ancrant l’essence de la marque jusque dans sa forme la plus épurée : le logo. Le wordmark vient renforcer cette idée : un contraste entre deux graisses typographiques distingue les deux mots du nom de marque.

Crédits

Bastien Grob
Creative Direction & Design

Bram Tielemans
Motion Design